Bárki, aki már valaha megpróbált diétázni, tudja, hogy milyen nehéz tud lenni a fogyás. Pedig egyszerűnek kellene lennie, csak annyit kell tennünk, hogy több kalóriát égetünk el, mint amennyit elfogyasztottunk, de a folyamat közben ezt ritkán érezzük ilyen egyszerűnek. Bár a kalória bevitel és leadás a fogyókúra alapvető elemei, azért más tényezők is vannak, amiket figyelembe kell vennünk.

Ebben a cikkben áttekintünk pár kevésbé figyelembe vett tényezőt, amelyeknek hatásuk van a súlycsökkenésre vagy növekedésre. Ezek a tényezők nagyban hozzájárulnak a sikeres fogyáshoz, azonban csak nagyon kevés ember fordít rájuk megfelelő figyelmet. Ha fogyókúrázol, és valamilyen testmozgást végzel, és úgy tűnik, hogy nem megy elég sikeresen a fogyás, lehet, hogy pont ezek a tényezők azok, amikre szükséged van.

Víz és a fogyás

A víz természetes étvágycsökkentő. Ha állandóan megtöltöd a gyomrod vízzel, kevésbé fogod éhesnek érezni magad közben, mert az emberi agy nem tesz különbséget az éhség és szomjúság közt. Az étvágycsökkentő és jóllakottság érzetet keltő hatásától eltekintve a víz abban is segít, hogy az anyagcsere mértékét növeli. A folyadékpótlási szükséglet emberenként változó ugyan, de a szakértők általában napi 8 pohár víz elfogyasztását javasolják. Bár az rád van bízva, hogy mikor iszol vizet a nap folyamán, az újabb kutatások megmutatták, hogy az étkezések előtti két pohár víz a legjobb időzítés, ha fogyni akarunk. Mivel a test nem tud könnyen különbséget tenni az éhség és a szomjúság közt, lehet, hogy csak szomjas vagy, és ha vizet iszol, jóllakottságot fogsz érezni, úgy, hogy közben nem vittél be kalóriát.

Alvás és a fogyás

Lehet, hogy azt gondolod, hogy az alvás és a fogyás egymástól nagyon távoli dolgok, de jelentős tudományos bizonyíték utal a köztük lévő kapcsolatra. Egy kutatás arról számolt be, hogy azok, akik napi 5 órát vagy kevesebbet alusznak, általában többet nyomnak, mint azok, akik legalább 7 órát alszanak naponta. Egy másik kutatás szerint a nem megfelelő alvás veszélyezteti a fogyókúra sikerességét. A kapcsolat az alvás és a fogyás közt főleg a hormonok miatt van. A leptin és a ghrelin hormon termelődése, amik az éhség és jóllakottság érzését irányítják, függ attól, hogy az ember milyen sokat vagy keveset alszik. Ha nem alszol eleget, a leptin (jóllakottság hormon) szinted hajlamos lesz csökkenni, a ghrelin (étvágy hormon) szinted pedig növekedni. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg többet eszel a szükségesnél, ugyanis a jóllakottság érzeted el lesz nyomva, az éhségérzeted pedig serkentve lesz. Vagyis, ha rendben szeretnéd tartani a természetes fogyási mechanizmust, akkor aludj körülbelül napi 8 órát.

Barátok és súlycsökkentés

Ahogy mondják, minden, ami történik veled az életben, valamilyen módon a körülötted lévő emberektől is függ, és ez érvényes a fogyásra is. Barátaid sokat segíthetnek, hogy sikeres legyen a fogyókúrád. Ha olyan emberekkel vagy körülvéve, akik nem szeretnének fogyni, akkor nagyon valószínű, hogy te sem fogsz annyira ragaszkodni a súlycsökkentő célkitűzéseidhez. Ha az emberek, akikkel eljársz szórakozni, állandóan rengeteg egészségtelen ételt esznek, nagyon nehéz lesz bevezetni azokat az életmódbeli változtatásokat, amik szükségesek ahhoz, hogy elérd az ideális testsúlyod. Szóval, ha tényleg le akarod dobni magadról a fölösleges kilókat, keress olyan barátokat, akik segítenek elérni a célodat. Keress olyan barátokat, akik szintén fogyni szeretnének, és egészséges, aktív életstílust folytatni, ilyen módon a sikeres fogyásod veszélyeztetése nélkül tudod élvezi a társaságukat.

forrás: lifehack.org

There are currently no comments.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.