A szervezetünk a másnaposságon keresztül próbál minket figyelmeztetni, hogy túl sokat ittunk. Ilyenkor hányingerünk van, izzadunk és teljesen kiszárad a szánk.
Az elfogyasztottuk alkohol bekerül a véráramba, melynek következtében az agyalapi mirigy blokkolja a hormonok termelését. Kémiai jel nélkül a vesék közvetlenül a húgyhólyagba küldik a vizet ahelyett, hogy újraszűrnék azt a szervezetünkben. Közben a máj megpróbálja az alkoholt cukorrá bontani. Ehhez viszont glikogénhez van szüksége, ami egyébként egy kulcsfontosságú kémiai anyag. Másnap, mivel ennek az anyagnak is híján vagyunk, alig van energiánk.

Mi a teendőnk, ha másnaposan ébredünk?

1. Víz, víz és még több víz. Kerüljük a kávét, teát és szénsavas üdítőket, amik még tovább dehidratálják a szervezetünket.

2. Pótold az elektrolitokat a szervezetedben, például egy kálium-magnézium tablettával.

3. Igyál egy üveg, sportolóknak kifejlesztett izotóniás italt, amivel pótolni tudod a szervezeted só- és cukorveszteségét.

4. Vegyél be egy multivitamint, amiben magas a C-, és B-vitamint mennyiség.

5. Egyél egy-két tojást. A tojásban megtalálható az a cisztein nevű aminosav, ami segít lebontani a másnaposságot okozó toxinokat a szervezetben.

6. Az N-acetil-cisztein nevű aminosav szintén segít lebontani a mérgező anyagokat. Ezt az anyagot leggyakrabban testépítő boltokban lehet beszerezni.

7. Vegyél be egy aszpirint, ami koffein- és acetaminofen mentes.

8. Vegyél be egy fügekaktusz kapszulát a buli előtt, hogy megelőzd a másnaposságot.

9. Hagyj magadnak időt a regenerálódásra! A szervezetednek időre van szüksége, hogy feldolgozza az alkoholt. Szóval tűrj és várj!

10. Tartózkodj az alkoholfogyasztástól!

www.addictionblog.org