Növelve önbizalmunkat nő rezgés-, és energiaszintünk is. Ha pedig ez a szint növekszik, akkor sokkal nagyobb elégedettséget és békét fogunk érezni magunkban.

Gondolj vissza egy olyan napra, amikor minden könnyedén összejött. A munkával gyorsan haladtál, mindenkivel megtaláltad a közös hangot és csak mosolyogtál a nagyvilágra. Volt ilyen napod neked is?

Gondolom a válasz igen, de sajnos nincs mindig ilyen jó napunk. Vannak pillanatok, amikor minden sokkal komorabbnak tűnik, mint amilyen valójában. Amikor az egyszerű beszélgetések is félreértésekbe torkollnak.

Nem nehéz észrevenni ezeket a rossz pillanatokat. De ha elég ügyes vagy, le tudod nyugtatni magad és újraprogramozhatod érzelmeidet, így könnyen megváltoztathatod még a legszörnyűbb napodat is.

Nem csak ilyen helyzetekben, életünk során máskor is szükségünk van önbizalomra és céltudatosságra ahhoz, hogy boldoguljunk.

Itt van 13 biztos módja, hogy növeld céltudatosságodat:

1. Selejtezés

Fontos törődnünk a környezettel, ami körülvesz minket. Ezért a felesleges dolgokat szelektáld ki a lakásodból és takaríts ki alaposan! Minél több lomot tartasz otthon, annál leterheltebb leszel. Először furcsa lehet megszabadulni a szükségtelen dolgoktól, de hamar megtapasztalod az előnyét.

2. Átgondolt lépések

Ha előre megtervezzük cselekedeteinket, akkor céltudatosak maradhatunk, bármennyire is legyünk ijedtek vagy frusztráltak egy adott pillanatban. Természetes, hogy bizonyos helyzetekben félelmet érzel, hiszen agyunk mindig próbál megóvni minket az ismeretlentől. Én azonban azt javaslom, hogy az ismeretlen mellett fedezzük fel félelmeinket is! Hozzunk előre megfontolt lépéseket.

3. Felemelő zene


Nagyon fontos megtalálnunk azt a stílusú zenét, mely feltölt, kikapcsol és bátorít bennünket.

Pont ezért néha R&B-t hallgatok, máskor pedig a klasszikus szimfóniákért vagyok odáig.

A zene nagyon jó hatással van a tudatosságunkra, így érdemes minél többet hallgatni.

4. Testedzés

A testedzés fontos alapszükséglet, mégis sok ember életéből hiányzik. Nem kell feltétlenül kemény, unalmas edzéseket végezni. Találjuk meg a számunkra legmegfelelőbb kikapcsolódást, a lényeg, hogy rendszeresen végezzük.

5. Kedvesség

Ha nagylelkű vagy másokkal, te is jobban fogod érezni magad. Nem kell önkéntesnek állnod és Afrikába utaznod, hogy kedves lehess. Elég, ha segítesz valakinek az utcán vagy egyszerűen viszonzod valaki mosolyát, még akkor is, ha aznap nem voltál a legjobb formádban.

6. Meditáció

Meditálhatsz sétálás, ülés vagy fekvés közben is. Nincsenek határok.

Amellett, hogy a meditációnak bizonyítottan egészségmegőrző hatása van, önbizalmunk és céltudatosságunk is erősödik.

7. Éneklés

Habár nem vagyok nagy énekes, mégis tudom, hogy az éneklés növeli az önbizalmat. Legközelebb, ha rosszul érzed magad, próbáld meg, hogy elkezdesz énekelni egy kicsit. Próbálj úgy énekelni, mintha senki sem lenne a Földön, csak te.

8. Természet

Nagyon kellemesen kikapcsolódhatunk a természetben. Van egyfajta ősi kapcsolatunk a földanyával. Ha erre kézzel fogható bizonyítékot akarsz, figyeld meg magad, amikor megérintesz egy fát. Nyugodt leszel és pozitív energiák haladnak át a testeden.

Minden, ami ezen a bolygón található, tele van energiával. Menj el egy parkba sétálni, ülj le egy fa alá vagy menj el a barátaiddal piknikezni!

9. Vidámság

Nézz meg egy vígjátékot, menj el szórakozni a barátaiddal vagy ülj le és olvass egy jó könyvet!
Mindig az aznapi hangulatodnak megfelelő kikapcsolódási formát kell találnod.

10. Állatok

Tudtad, hogy jó hatással van az egészségünkre, ha egy kutya vagy egy macska él a közvetlen környezetünkben? Megnyugtató egy állat közelsége, hiszen ők mindig a jelenben élnek. Nincsenek elképzeléseik a jövőről vagy a múltról, hiszen csak az adott pillanat érdekli őket.

11. Élj a jelenben!

Próbálj meg egy kicsit magadra koncentrálni: figyeld meg a légzésedet, szívverésedet, merülj el a gondolataidban. Minél jobban át tudod magad adni a pillanatnak, annál boldogabb leszel. Ne gondolkozz a jövőn vagy rágódj a múlton! Ha megtapasztalod, milyen jelen lenni a pillanatban, hamar rájössz, hogy nincs ennél felemelőbb érzés.

12. Étkezz egészségesen!

Ha egészségünkről van szó, akkor az étel az egyik legnagyobb ellenségünk. Több évtizede előre feldolgozott, egészségtelen ételeket eszünk. Egyre több ember beteg.

Ha egészségesen étkezünk, sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, megelőzhetjük a szívinfarktus kockázatát, növelhetjük energiaszintünket, de ezernyi más pozitívumot is fel lehetne sorolni.

Légy megfontolt étrendedet illetően!

13. Kövesd a szenvedélyed!

Végül, de nem utolsó sorban, ha szeretnéd növelni önbizalmadat és céltudatosságodat, akkor foglalkozz azzal, amit valóban szeretsz. Nem könnyű megtalálni, hogy mi ez a dolog, de megéri. Az életed a te kezedben van. Felelős vagy érte, így rajta, kezdj egy hatalmat gyakorolni felette és éld azt az életet, amire valójában vágysz.

Forrás: www.dumblittleman.com