Kint éget a levegő, és a lakásban sem sokkal elviselhetőbb a meleg?

Cikkünk segít, hogyan éld túl a kánikulát:

1. Rendszeresen fogyassz folyadékot, ne várd meg, míg szomjas leszel! Ez napi 2-3 liter folyadékot jelent, természetesen kerüld az alkoholos, a koffein tartalmú és magas cukortalmú italokat!

A legjobb, ha napközben minden órában lehörpintesz két deci vizet.

2. Kapcsold be a klímaberendezést! Ha nincs otthon klímád, akkor is próbáld meg hűteni lakásod: tartsd az ablakokat napközben csukva, használj függönyt vagy egyéb sötétítőt. Lehetőleg éjszaka szellőztess. És szerezz be egy időkapcsolós ventilátort!

3. Menj el strandolni!  Viselj világos, természetes alapanyagú (pl. pamut) ruhát. Ha napra mész, viselj széles karimájú kalapot és napszemüveget. Viselj világos színű ruhát, hiszen a sötét színű ruha elnyeli, a világos árnyalatú viszont visszaveri a fényt, azaz a meleget.

Ha nincs lehetőséged, vízközelbe menni vagy strandolni, zuhanyozz vagy fürödj langyos vízben

4. A legmelegebb órákban tartózkodj árnyékban!

5. Egyél sok görögdinnyét, salátát! Tojás nem javasolt, mert a nagy hőségben inkább csak a bacilusok kelnek benne életre.

6. Gyógyszereid tartsd hűvös helyen!

7. Aludj ruha nélkül! Ruhátlan regenerálódás közben különösen jól tud párologni az izzadság.

Ha nem tudsz lemondani a hálóruhádról, napközben tartsd a hűtőben.

8. Korán reggel vagy este sportolj! Napközben csak annyit mozogj, amennyit nagyon muszáj.

9. Egyél sok fahéjas fagyit – nem engedi, hogy a vérnyomásod megnövekedjen.

Étkezéskor ne használj erős, csípős fűszereket, mert ezek fokozzák a verejtékmirigyek működését.

Plussz egy tipp:

Olvass sok Praktikus infót a lakásban és oszd meg hőség elleni tippjeid a többiekkel! :)

Te hogyan éled túl a kánikulát?