Épp egy fontos munkát kell befejezned a héten, a határidő nagyon sürget. Mindennap túlóra, alig alszol valamit, s mielőtt megelőzhetnéd a bajt, beteg leszel.

Rémes helyzet, amivel már több tucatszor kellett szembenéznünk eddigi életünk során. Túl beteg vagy ahhoz, hogy dolgozz, viszont ott van a projekt is, ami túl fontos ahhoz, hogy ne foglalkozz vele. Ilyen helyzetben mit kezdhetünk magunkkal?

Ha legközelebb megbetegednél, pedig igazán szükség lenne az egészségedre és az életerődre, akkor fogadd meg a lenti tippeket, melyekkel sikeresen átvészelheted a betegséged pár napját.

1. A szabadság fél egészség!

Annak, akinek egy közelgő határidő nyomja a vállát, nem ez fog először az eszébe jutni. Viszont tegyük fel, hogy annyira beteg vagy, hogy nincs más választásod.

Migrénesként megtanultam, hogy nem foglalkozhatok a munkával, amikor majd szétrobban a fejem. Ha beteg vagy, de tényleg, úgy isten igazán, akkor muszáj lazítanod egy kicsit. Nem csak azért, mert így sokkal hamarabb visszamehetsz dolgozni, de azért is, mert így megvédheted magad az olyan ostoba hibáktól, melyeket kizárólag a betegséged miatt követnél el.

2. A gyógyszer jó szer!

Egyél meg naponta hat tálkányi húslevest, igyál egy hordónyi narancslevet, vizet és vegyél be egy nagy rakás vitamint. Pakold tele a fiókodat megfázás elleni gyógyszerekkel, vagy természetes gyógyírekkel, például grapefruit cseppekkel, gyógynövény teákkal, stb.

Biztosan kitapasztaltad már, hogy neked mi használ a leggyorsabban, természetesen ezeket kell beszerezni először. Ha megfelelően étkezel és sok folyadékot iszol, jobban fogod magad érezni, amikor visszaállsz a munkába. Óvakodj viszont azoktól a gyógyszerektől, melyeknek a mellékhatása miatt levert, álmos vagy tompa lehetsz.

Új erőre kaphat az ember egy forró fürdő vagy zuhany, esetleg inhalálás után, de ugyanígy hasznos lehet a forró gyógynövény tea, na és nem utolsó sorban egy jó nagy alvás.

3. Pomodoro technika

Ha rövidebb-hosszabb szakaszokra bontod a nyolc órás munkaidőt és rendszeresen iktatsz be szüneteket, akkor kiegyensúlyozottabban dolgozhatsz, s a szünetekről visszatérve mindig újult erővel kezdhetsz neki a munkának.

A kivitelezéshez nagyszerű segítséget nyújthat a világ egyik legnépszerűbb időgazdálkodási módszere, a Pomodoro technika.

4. A munkatárs társ a betegségben is!

Ha mégis muszáj dolgoznod, próbáld meg otthonról elvégezni a sürgős feladatokat, így nem kell a kollégáid közelében lenni. Ugyanúgy dolgozhattok egyazon projekten, hiszen e-mailben és telefonon tarthatjátok a kapcsolatot, viszont nem fogod körbefertőzni az egész csapatot és a rossz hangulatot sem ragasztod át rájuk.

5. Gondolj a jövőre!

Betegség idején segíthet a kedvetlenségeden, ha nem a legfontosabb, határidős feladatokat veszed elő, hanem valami nyugodt, hosszú távú projekten kezdesz el gondolkozni, esetleg megtervezed a jövőbeli munkádat. Így a figyelmedet jobban elterelheted a rossz közérzetedről és talán meg is nyugszol egy kicsit.

Neked vannak hasonló, bevált módszereid betegség idejére? Oszd meg velünk, hogy mi is tanulhassunk belőle!

Life Hack

 

There are currently no comments.