Ha kiejted a szádon a fogyókúra szót, mindenkinek az edzőterem, a puffasztott gabona és a káposztaleves jut az eszébe.

Pedig ha ismernél néhány rafinált trükköt, akkor szenvedés nélkül fogyhatnál. Tanácsainkkal észre sem fogod venni, hogy diétán vagy.

1. Izomtorna

Hasizmaink sűrűbb megfeszítése és elernyesztése révén nem csak hogy izmosíthatunk, de pár felesleges centimétertől is megszabadulhatunk. Nincs más dolgod, mint megfeszíteni a hasizmodat, elszámolni ötig, majd elernyeszteni.

Kisebb-nagyobb rendszerességgel egész nap ismételheted a gyakorlatot. Idővel lehet, hogy annyira szokásoddá válik, hogy észre sem veszed és séta közben, a liftre várva vagy vacsorafőzés közben is izmosítasz. Ha eleinte eléggé odafigyelsz és rendszeresen gyakorolsz, akkor nem telik sok időbe és önkéntelen lesz az edzés.

2. Lépj többet.

Igen, ahelyett, hogy a liftet használnád, inkább menj a lépcsőn. Nyilvánvaló, nem? De van más módszer is, mellyel növelhetjük lépteink számát. Például az internet helyett a boltban vásárolj, e-mail írás helyett igazi levelet írj és sétálj el vele a legközelebbi postára. Ne hagyd, hogy ellustuljon a szervezeted.

3. Viseld azokat a buta cipőket.

Őszintén mondom neked, gyűlölöm azokat a fitnesz cipőket, amikkel úgy nézel ki, mintha hintaszék lennél. Hála a tervezőknek, az elődökhöz képest ma már egész tűrhető kinézetük van, úgyhogy nyugodtan kimehetsz velük az utcára. Ha nem is a legdivatosabb viselet, óriási segítségedre lesz a fogyókúrában. Jóval több kalóriát égetsz el egy átlagos nap során a cipő viseletével, mintha nélküle tennéd a dolgod. Ma már nem csak zárt cipőket, hanem szandálokat is kapni, úgyhogy nyugodtan variálj.

4. Egyél többet.

Ha okosan étkezel, akkor már azelőtt jóllakottnak fogod magad érezni, hogy leülnél az asztalhoz. Ehhez tudnod kell, hogy miként manipulálhatod a szervezeted kémiáját.

„10 perccel étkezés előtt egyél valami egészséges zsiradékot (kb. 70 kalóriát vagy kevesebbet): egy marék diót, néhány szelet avokádót, egy kanál mogyoróvajat, stb. Ez segít aktiválni a grelin nevű hormont a szervezetedben, amitől úgy érzed, tele vagy” – mondja Dr. Michael Roizin.

5. Maradj hidratált.

Egész évben fontos elegendő folyadékot fogyasztani, különösen a nyári melegben és a tél leghidegebb időszakaiban. Ha több vizet iszol, meglátod, mennyivel szebb lesz a bőröd és jobb az egészséged. De ami ennél is fontosabb, hogy ettől is kevésbé fogod éhesnek érezni magad, tehát csekélyebb adagokkal is megelégszel. Amikor úgy érzed, nassolnál valamit, menj és igyál egy pohár vizet. 10 perc múlva meglátod, már nem is kell annyira az a ropogtatnivaló.

6. Inspiráljon a balett.

Nem kell profi balett táncosnak lenned ahhoz, hogy tánccal égess kalóriát. Állj fel, zárd össze a bokádat, majd nyisd szét V-alakban. Óvatosan hajlítsd be a térded, kicsit rogyj meg, majd egyenesítsd ki a lábaidat. Figyelj rá, hogy a hátad egyenes maradjon. A gyakorlat kicsit hasonlít a guggoláshoz, csak nem kell olyan mélyre menned. Ezt a végtelenül egyszerű mozdulatsort bármikor végezheted, akár otthonodon kívül is, feltéve, hogy egyedül vagy. Telefonálás közben, reklámszünetekben és a fürdőszobában pedig senki nem figyel rád. Ezzel nem csak hajlékonyságodat fejleszted, hanem néhány plusz kalóriát is elégethetsz.

7. Találj egy titkos fegyvert

Kutass egy kicsit a témában, és találj egy olyan ételt, amivel felturbózhatod a diétádat. Nem kell, hogy valamilyen beszerezhetetlen ázsiai különlegesség legyen, egyszerűen olyan élelmiszer, ami egy kis izgalmat visz a diétádba, hogy úgy érezd, van egy titkos segítőd a harcban.

Lehet ilyen titkos fegyver:

– Leves: „A Pennsylvaniai Egyetem kutatása szerint azok a fogyókúrázók, akik naponta két tálka levest elfogyasztottak, sokkal könnyebben szabadultak meg a súlyfeleslegüktől és végül 1 év alatt 8 kilót adtak le. A legjobb a csirke vagy a zöldségleves.”

– Tojás: Egy washingtoni tanulmány szerint azok az emberek, akik táplálékuk 30%-át fehérjékből fedezték, naponta 441-gyel kevesebb kalóriát vittek be, mint azok, akik 15%-os fehérjebevitel mellett fogyókúráztak. A tojásra általában, mint reggelire gondolunk, pedig kitűnő extra fehérjéként szolgál a salátákban.

Konklúzió

Nyilvánvalóan muszáj valamit tenni ahhoz, hogy megszabaduljunk a rajtunk lévő súlyfeleslegtől, de mint a fenti pontok is tanúsítják, lehet ezt úgy is kivitelezni, hogy inkább játéknak, semmint kínszenvedésnek tűnjön a dolog.

Life Hack