A legtöbb ember fogyni akar, fitt lenni és egészséges, azonban nem mindig egyszerű kialakítani a megfelelő szokásokat.

Sokszor kellett újrakezdenem és csalódnom, mielőtt megtanultam, hogyan éljek egészséges életet. 2005-ben volt némi túlsúlyom, dohányoztam, gyorskajákat ettem, többnyire ülő életmódot folytattam és nem tudtam néhány napnál hosszabb ideig sportolni, edzést végezni.

Ma sokkal egészségesebb vagyok, vékonyabb és fittebb. Legtöbbször egészségesen táplálkozom (rendszeres engedményekkel), és ha akarom, képes vagyok betartani egy táplálkozási tervet, és többnyire elkerülni a gyorsételeket.

Hogyan változtam meg? Megtanultam néhány egyszerű stratégiát. Ezek nem minden embernek felelnek meg, vagyis mindenkinek ki kell választania azokat, amelyek jól illenek az életükbe, és kipróbálni őket!

1. Dobd ki a gyorskajákat!

Ha gyorsételekkel vagy körülvéve (otthon vagy a munkahelyeden), akkor nehéz az egészséges étrendet betartani. Ha lehetséges, dobj ki mindent, ami cukros, zsíros, olajos és sós. A legjobb stratégia, ha ezek nincsenek a közeledben. Takarítsd ki az éléskamrádat és a hűtődet!

2. Keress néhány egészséges étel receptet, és vedd meg a hozzávalókat!

Több ezret találhatsz az interneten. Először csak keress egy-kettőt kezdésnek, lehetőleg könnyűeket, amiket egy órán belül el tudsz készíteni, és indulj megvenni a hozzávalókat még ma.

3. Főzz nagy mennyiségben!

Könnyebb betartani az egészséges táplálkozási tervet, ha előre elkészíted a dolgokat. Szóval, főzz egy hatalmas adagot valamilyen egészséges (mondjuk zöldséges) ételből, és tedd be utána a hűtőbe vagy a fagyasztóba. Szeretem ezeket szétosztani egyadagnyi ételtárolókba, hogy könnyebb legyen megmelegíteni egy adagot, amikor enni szeretnék.

4. Halmozz fel otthon egészséges rágcsálnivalót!

Amikor megkívánsz valami rágcsálnivalót, mit fogsz enni? Legyen valami egészséges dolog nálad, amit rágcsálhatsz otthon, a munkahelyeden, vagy út közben. A kedvenceim többek között a friss gyümölcsök, a vágott zöldségek, nyers diófélék és a szárított gyümölcsök.

5. Egészségesebb módon találkozz, ismerkedj emberekkel!

Ahelyett, hogy büfékbe vagy egészségtelen ételeket kínáló éttermekbe járnátok, teázhattok is közösen, vagy kosárlabdázhattok, esetleg sétálhattok egy parkban. Vagy kereshettek egy egészséges ételeket felszolgáló éttermet is.

6. Keress egy edzőpartnert!

Bírd rá a partneredet, jó barátodat vagy munkatársadat, hogy menjen veled futni vagy sétálni, vagy találkozzatok egy edzőteremben. Valakivel közösen csinálni sokkal szórakoztatóbb és könnyebb, és nagyobb az esélye, hogy tényleg elmész a megbeszélt időpontra, hogyha találkozol valakivel.

7. Használd a közösségi médiát a motivációhoz!

Használhatod a Facebook-ot, a Twitter-t, a Google+-t, vagy a kedvenc online fórumodat a motivációhoz, és a számonkérhetőség miatt is. Jelents be nyilvánosan 2 hétre vagy egy hónapra szóló egészséges életmód kihívásokat, és mindig legyenek, akik ezt számon tudják kérni rajtad. Próbáld ki például a fitocracy.com oldalt – ez egy egészséges életmód közösségi oldal, ami segít, hogy az egészséges életmód szórakoztató legyen.

Folytatjuk..

forrás: zenhabits.net