Egész napos munka az irodában – hogyan legyünk egészségesek?

Minden évben közel 300 000 ember veszíti el az életét elhízás miatt, csak az Egyesült Államokban. Akik ülőmunkát végeznek, esetleg otthon dolgoznak, szabadúszóként, még hajlamosabbak az elhízásra, hiszen a legtöbben egész nap a gép előtt ülnek.

A mozgásszegény életmód amellett, hogy olyan súlyos betegségek kialakulásához vezethet, mint a cukorbetegség vagy a magas vérnyomás, a túlsúlyos emberek sokkal hajlamosabbak az idegeskedésre, stresszre is. Viszont van néhány egyszerű módszer, melyekkel fitt maradhatsz az irodádban mind mentálisan, mind fizikálisan.

Táplálkozás

Ma már nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy együnk napi négy-öt zöldséget, gyümölcsöt és igyunk több tejet, én viszont nem vagyok feltétlen híve ezeknek a tanácsokat. Nem fontos zöldségeken élned. Ha jobban megválogatod, mit vagy hajlandó megenni, máris drámaian csökkentheted a napi kalóriabeviteledet. Egy átlag nő 1900 kalóriát fogyaszt el egy nap, egy átlag férfi pedig 2400-at. Ha le tudnád csökkenteni ezt a számot 1800-ra és 2300-ra, akkor hosszú távon nem csak fittebb leszel, hanem a testsúlyod is csökkenni fog.
Van néhány élelmiszer, ami szöges ellentéte az egészséges táplálkozásnak, még ha nem is tudsz róla.

Íme, egy lista ezekről az ételekről, s a bennük található kalóriákról.

Döner kebab: 1000 kalória
1 ek. majonéz: 100 kalória
2 dl Pepsi: 150 kalória
Mars csoki: 500 kalória
Kapucsínó (tejből): 210 kalória

Azáltal, hogy az ilyen és ehhez hasonló élelmiszereket elkerülöd, máris fittebb életmódra váltottál. Néhány alternatíva, amivel helyettesítheted őket:

Csirkemell pitában: 300 kalória
1 ek. light majonéz: 12 kalória
2 dl Pepsi Max: 0 kalória
KitKat: 110 kalória
Kapucsínó (sovány tejből): 90 kalória

Ahogy azt láthatod, ha egy pár dolgot másképp csinálsz, máris komolyan csökkentheted a napi kalóriabeviteledet. Ha tartósan megváltoztatod étkezési szokásaidat, elkezdesz majd fogyni és egészségesebb leszel. Nyilvánvalóan, nem csak a kalóriákra kell odafigyelned, a túlzott sóbevitel ugyanúgy komoly problémákhoz vezethet.

Testedzés

Sétálás. Ahelyett, hogy buszra vagy autóba ülnél, inkább menj gyalog! Egy mérföldnyi gyaloglással egy átlagember 50 kalóriától szabadul meg.

Biciklizés. Ugyanígy igaz, hogy a tömegközlekedés vagy autókázás helyett sokkal egészségesebb biciklizni. Félórányi kerékpározással 300-400 kalóriát égethetünk el.

Futás. Próbáld ki egyszer a kocogást! Mindegy, hogy beiratkozol egy edzőterembe vagy csak körbefutod a hozzád legközelebb eső parkot, egy mérföldnyi futás 100 kalóriától szabadít meg.

Úszás. Azért annyira nagyszerű sport, mert félórányi úszással 300 kalóriától szabadulsz meg, ám ezt nem érzed meg a medencében, hiszen könnyűnek tűnik. Az úszás az egyik legkomplexebb sport a világon: izmaid, ízületeid, gerinced karbantartása mellett tüdődet, szívedet és érrendszeredet is karbantarthatod edzés közben.

Lépcsőzés. Ha van negyedórányi szüneted és társasházban élsz, gyerünk ki a lépcsőházba és fuss le-fel a lépcsőkön, 15 percig. Ez a mozgás közel 200 kalóriát éget el.

Irodai testedzés. Simán beiktathatsz a napodba 15-20 percnyi tornát, felülésekkel, fekvőtámaszokkal, nyújtással, amihez csak kedved van. Ez persze azoknak megoldható, akik otthonukban dolgoznak.

Edzőterem. Lehet, hogy te is jobban szeretnél inkább beiratkozni egy edzőterembe, mint otthon próbálkozni. Fogadhatsz magad mellé személyi edzőt, aki testalkatodnak megfelelő edzésprogramot fog összeállítani.

Fit-ball (ülőlabda). Akár a munkádat is végezheted a labdán ülve. Ma már rengeteg anyag szerezhető be (DVD, videó, cikkek), melyek a labda helyes használatára tanítanak.

Házimunka. Bármennyire utálod a házimunkát, félórányi takarítás vagy kertészkedés ugyanúgy eléget 150 kalóriát, mint ha valami mást sportolnál. Ha 30 percen keresztül port törölsz, 90 kalóriától szabadultál meg és még a lakásod is jobban néz ki.
Befejezésképp

Nem azt tanácsolom, hogy gyökeresen változtasd meg az életed, egyik napról a másikra. Viszont kis odafigyeléssel hosszútávon egészségesebb lehetsz, s a közérzeted is sokat javulhat. Mindenki a saját életritmusának megfelelő időpontot kell, hogy kiválassza a testedzésre, én személy szerint a reggeli edzés elkötelezettje vagyok.

Forrás: www.freelanceschool.com

"Irtózni a huzattól - gondolta a kis herceg - elég kockázatos kilátás egy növénynek."