A tesztoszteron egy elképesztően fontos hormon a férfiak számára. A tesztoszteron normális szintjére van szükségünk ahhoz, hogy izmokat növesszünk, a testzsírt alacsony szinten tartsuk, sok energiánk és pozitív hangulatunk legyen, és egészséges szexuális vágyunk. Sajnos az életkor előrehaladtával ennek a hormonnak csökkenhet a szintje. A tudósok szerint ennek a csökkenésnek sok negatív mellékhatása lehet, mint például: depresszió, elhízás, sőt még szívbetegség is. Az alacsony tesztoszteron egyértelműen az, amitől mi, férfiak nem szeretnénk szenvedni.

Szerencsére létezik néhány dolog, ami segíthet megakadályozni ezt az életkortól függő hormoncsökkenést. Ebben a cikkben 8 olyan tippet mutatok be, amik a kutatások szerint segíthetnek a test tesztoszterontermelésének növelésében. Próbáld ki őket, hogy természetes lökést adj a tesztoszteronszintednek.

Dobj le néhány kilót

Talán ez a legfontosabb dolog, amit a tesztoszteronszinted növelése érdekében tehetsz. A kutatások azt mutatják, hogy a fogyás jelentősen növeli ezt a szintet. Amikor fogysz, számos más egészségügyi probléma kockázatát is csökkented egyúttal, amik az alacsony tesztoszteronszinthez köthetők. Ilyenek például a magas vérnyomás, az elhízottság és a 2-es típusú diabetes.

Megoldás: Egyél kevesebb feldolgozott szénhidrátot, mint például a cukor és a búzaliszt. Helyettesítsd őket zöldségekkel és gyümölcsökkel, egyél elég fehérjét, hogy növeld az izmaid, és zsírokat.

Emelj súlyokat

Tanulmányok kimutatták, hogy a rendszeres súlyemelés növeli a tesztoszteronszintet. A kemény és intenzív edzés a kulcs ahhoz, hogy maximalizáljuk a test által termelt hormon mennyiségét. Ez azt jelenti, hogy olyan gyakorlatokat érdemes csinálni, mint a felhúzás, a kettlebell és a guggolás olyan súlyokkal, amelyekkel 5-8 ismétlést tudsz csinálni sorozatonként. Ha minimálisra csökkented a sorozatok közti pihenőidőt, az is sokat segít. A tanulmányok azt mutatják, hogy akkor a legnagyobb mértékű a tesztoszteron termelése, ha ez a pihenőidő 90-120 másodperc között van.

Megoldás: Végezz minden héten 3-4 teljes edzést.

Sprintelj

Egy másik módja a tesztoszteronszint növelésének a sprinteléses gyakorlatok. Egy kutatás eredménye szerint 6 másodperces sprintelés után jelentősen nőtt a résztvevők tesztoszteronszintje. A szintek az edzés után is magasan maradtak.

Megoldás: Végezz néhány sprintet a súlyemelés után vagy a szabadnapjaidon. Csinálhatod futópályán futva, vagy kerékpárral, vagy felfutva egy dombra. Az optimális eredmény eléréséhez hetente 2-3-szor végezd ezt.

Szerezd meg a napi D Vitamin adagodat

A közelmúltbeli kutatások azt mutatják, hogy azoknak a férfiaknak, akiknek megfelelő mennyiségű D vitamin volt a vérében, a tesztoszteronszintjük is magasabb volt. A napi D vitamin adagodat táplálék kiegészítők vagy a nap segítségével szerezheted be. A vér magas D vitamin szintje a jobb sportteljesítménnyel is kapcsolatba hozható.

Megoldás: A legtöbb szakember napi 2000-5000 IU (egység) D3 vitamin bevitelét javasolják, hogy elérd a normál szintet. Az orvosod ellenőrizheti a vitamin szintedet, és így segíteni tud, hogy meghatározza a szükséges napi adagot.

A feszültség csökkentése

A stressz, akár mert keveset aludtál, akár a munkád, a magánéleted vagy egy forgalmi dugó okozza, tesztoszteron gyilkos. Ez azért van, mert a feszültség növeli a kortizol hormon termelődését. Ennek a magas szintje pedig gátolja a testünk tesztoszteron termelését.

Megoldás: Ezt orvosolhatod, ha minden nap csinálsz valami nyugtató, relaxációs gyakorlatot. Ez lehet olvasás, meditálás, vagy egy kis szunyókálás. Ha megtanulod, hogy a kevésbé fontos dolgok miatt ne stresszelj, az is sokat segíthet.

Csökkentsd a cukorbevitelt

A magas cukortartalmú ételek (kenyér, cukorka, sütemény, tészta, szénsavas üdítők, stb.) fogyasztása gyors vércukorszint növekedést idéz elő. Ez viszont csökkenti a tesztoszteron szintjét. A kutatások azt mutatják, hogy egy magas cukortartalmú étel elfogyasztása nem kevesebb, mint 25%-kal csökkentheti a tesztoszteronszintet. Ha ezt rendszeresen teszed, akkor valószínűleg tartósan alacsony szintre kerül a tesztoszteron mennyisége.

Megoldás: Tanuld meg nélkülözni a magas cukortartalmú ételeket, és fogyassz inkább olyan szénhidrátban gazdag ételeket, amik nem növelik gyorsan a vércukorszintet. A zöldségek és az alacsony cukortartalmú gyümölcsök (pl. alma, bogyós gyümölcsök) nagyszerűen megfelelnek erre.

Egyél megfelelő zsírokat

A tesztoszteron előállításához a szervezetednek zsírokra van szüksége. Bizonyos fajta zsírok jobban megfelelnek erre, mint más fajták. Erre a célra a legjobb fajta zsírok az egyszeresen telítetlen zsírok és a telített zsírok. A kutatások azt mutatják, hogy azoknak a férfiaknak, akik olyan étrendet követnek, ami körülbelül 40% kalória bevitelt tartalmaz zsírból, magasabb a tesztoszteronszintje, mint azoknak, akik kevesebb zsírt fogyasztanak.

Megoldás: Fogyassz több zsírt. Próbálj minden étkezéskor olyan ételeket enni, amelyek mérsékelten tartalmaznak egyszeresen telítetlen vagy telített zsírokat. Ilyenek például az avokádó, a mandula, az olíva olaj, a vörös húsok és az egész tojás.

A testedzések előtt vegyél be BCAA táplálék kiegészítőt

A kutatások eredményei azt mutatják, hogy BCAA táplálék kiegészítő használata edzések előtt, közben és esetleg után, segíthet a tesztoszteronszint növelésében. A BCAA kiegészítők szedése csökkenti az edzés utáni izomfájdalmakat, és abban is segít, hogy erősebb, gyorsabb legyél.

(A sportolók számára az izomépítéshez és az izomlebomlás megakadályozásához a legfontosabb kiegészítők az elágazó láncú aminosavak, vagy röviden a BCAA. A szó angolul Branched Chain Amino Acids (BCAA), három aminosav, az L-leucin, L-valin és L-izoleucin tartozik bele. )

Megoldás: Vegyél be 5-10 gramm BCAA-t minden edzés előtt, közben és után. (A Shop.Builder.hu webáruházban lehet olcsón jó minőséget kapni)

Összefoglalás

Most már rendelkezel 8 tudományosan alátámasztott módszerrel, hogy megnöveld a tested tesztoszteron termelését. Mivel ezek természetes úton növelik a tesztoszteronszintet, nem kell aggódnod a beadott mesterséges tesztoszteron injekciók negatív mellékhatásaitól. Próbáld ki ezeket, és írd meg, hogy mennyire voltak eredményesek.

forrás: lifehack.org

Facebook Comments

Leave a Reply

You may also like

Mit csinálnál egy lakatlan szigeten?

A Lost-ot már egy ideje nem vetítik, de a lehetőség, hogy egy lakatlan szigeten ragadhatunk, a legtöbb ember képzeletében még mindig fenyegetőnek tűnik. Ha a búbánatos repülőgéped egy napsütötte korallzátonyra vetődik a Csendes-óceán közepén, életben maradnál vagy meghalnál? Ki az, akit magad mellett szeretnél tudni akkor? Milyen tárgyak, eszközök lennének a leghasznosabbak?