A legtöbb ember fogyni akar, fitt lenni és egészséges, azonban nem mindig egyszerű kialakítani a megfelelő szokásokat.

Sokszor kellett újrakezdenem és csalódnom, mielőtt megtanultam, hogyan éljek egészséges életet. 2015-ben volt némi túlsúlyom, dohányoztam, gyorsételeket ettem, többnyire ülő életmódot folytattam és nem tudtam néhány napnál hosszabb ideig sportolni, edzést végezni.

Ma sokkal egészségesebb vagyok, vékonyabb és fittebb. Legtöbbször egészségesen táplálkozom (rendszeres engedményekkel), és ha akarom, képes vagyok betartani egy táplálkozási tervet, és többnyire elkerülni a gyorsételeket.

Hogyan változtam meg? Megtanultam néhány egyszerű stratégiát. Ezek nem minden embernek felelnek meg, vagyis mindenkinek ki kell választania azokat, amelyek jól illenek az életükbe, és kipróbálni őket!

Dobd ki a gyorsételeket.

Ha gyorsételekkel vagy körülvéve (otthon vagy a munkahelyeden), akkor nehéz az egészséges étrendet betartani. Ha lehetséges, dobj ki mindent, ami cukros, zsíros, olajos és sós. A legjobb stratégia, ha ezek nincsenek a közeledben. Takarítsd ki az éléskamrádat és a hűtődet!

Keress néhány egészséges étel receptet, és vedd meg a hozzávalókat.

Több ezret találhatsz az interneten. Először csak keress egy-kettőt kezdésnek, lehetőleg könnyűeket, amiket egy órán belül el tudsz készíteni, és indulj megvenni a hozzávalókat még ma.

Főzz nagy mennyiségben.

Könnyebb betartani az egészséges táplálkozási tervet, ha előre elkészíted a dolgokat. Szóval, főzz egy hatalmas adagot valamilyen egészséges (mondjuk zöldséges) ételből, és tedd be utána a hűtőbe vagy a fagyasztóba. Szeretem ezeket szétosztani egyadagnyi ételtárolókba, hogy könnyebb legyen megmelegíteni egy adagot, amikor enni szeretnék.

Halmozz fel otthon egészséges rágcsálnivalót.

Amikor megkívánsz valami rágcsálnivalót, mit fogsz enni? Legyen valami egészséges dolog nálad, amit rágcsálhatsz otthon, a munkahelyeden, vagy út közben. A kedvenceim többek között a friss gyümölcsök, a vágott zöldségek, nyers diófélék és a szárított gyümölcsök.

Egészségesebb módon találkozz, ismerkedj emberekkel.

Ahelyett, hogy büfékbe vagy egészségtelen ételeket kínáló éttermekbe járnátok, teázhattok is közösen, vagy kosárlabdázhattok, esetleg sétálhattok egy parkban. Vagy kereshettek egy egészséges ételeket felszolgáló éttermet is.

Keress egy edzőpartnert.

Bírd rá a partneredet, jó barátodat vagy munkatársadat, hogy menjen veled futni vagy sétálni, vagy találkozzatok egy edzőteremben. Valakivel közösen csinálni sokkal szórakoztatóbb és könnyebb, és nagyobb az esélye, hogy tényleg elmész a megbeszélt időpontra, hogyha találkozol valakivel.

Használd a közösségi médiát a motivációhoz.

Használhatod a Facebook-ot, a Twitter-t, a Google+-t, vagy a kedvenc online fórumodat a motivációhoz, és a számonkérhetőség miatt is. Jelents be nyilvánosan 2 hétre vagy egy hónapra szóló egészséges életmód kihívásokat, és mindig legyenek, akik ezt számon tudják kérni rajtad. Próbáld ki például a fitocracy.com oldalt – ez egy egészséges életmód közösségi oldal, ami segít, hogy az egészséges életmód szórakoztató legyen.

Játssz a szabadban.

Fontos, hogy minden nap kimenj a szabadba, friss levegőn legyél és élvezd a napfényt. Mozogj kicsit, vidd ki a gyerekeket játszani, keress egy barátot, akivel sétálhatsz, vagy labdázz egyet.

Keress lehetőségeket az egészséges étkezéshez az otthonodon kívül is.

A gyorsételek fogyasztása vagy az étteremláncok helyett, ahol mindent kirántva tálalnak, keress több helyi éttermet, ahol egészséges ételeket is ehetsz. Készíts egy listát, és amikor elmész otthonról, válassz ezek közül.

Legyenek a víz és a tea az elsődleges italaid.

Sok ember üdítőt vagy cukros kávé italokat iszik egész nap. Ez nem szükséges az egészséges, kellemes élethez. A víz a kedvenc italod lehet, és a (nem cukros) tea szintén egészséges. Én például imádom az éber figyelemmel történő zöld tea szertartásokat naponta egyszer.

Tervezz aktív szüneteket.

Ha egész nap a számítógép előtt ülsz, minden 30-60 percben tervezz be egy szünetet, amikor nyújtózol egyet, sétálgatsz, esetleg csinálsz pár guggolást vagy fekvőtámaszt, iszol egy kis vizet. Nem csak naponta egyszer kell testedzést végezni.

Vond be a társadat is.

Nehéz úgy megváltozni, ha a partnered nem segít. Vagyis, még a folyamat kezdetén (ezt értsd úgy, hogy most) oszd meg vele a tervedet, az olvasmányaidat ezzel kapcsolatban, és kérd meg, hogy segítsen, hogy egészségesebb lehess. Ne erőltesd, hogy ő is részt vegyen benne, de add meg a lehetőséget, hogy a csapatod tagja legyen.

Kezdj kis lépésekkel — ne vállald túl magad.

A nagy változtatásokat nem könnyű fenntartani. Csinálj meg egy kis változtatást a listádról, aztán még egyet, és megint egyet. Minden lépés az úton hozzásegít, hogy ez legyen az új életformád, mert hozzászoktatod magad a változásokhoz. Egyik lépés se legyen bonyolult vagy nehezen végrehajtható.

Végezz szórakoztató testmozgást.

Állíts fel célokat, kihívásokat magadnak és a barátaidnak. Keress olyan sportokat, amiket szeretsz csinálni. Használd a futást úgy, mint a meditálás egy módját. A testedzésnek nem kell unalmasnak és nehéznek lennie — lehet akár a napod legjobb része is.

Igyál vörös bort.

Egy vagy két pohár vörös bor nagyon egészséges lehet, és némi élvezetet is adhat az új egészséges életstílusodhoz. Én annak a híve vagyok, hogy úgy is lehet egészséges életet élni, hogy élvezzük azt, szóval egyél olyan egészséges ételeket, amiket szeretsz, végezz olyan időtöltést, amit élvezel, egy figyelmes tea szertartást és egy napvégi bor szertartást.

Fedezd fel a bogyósgyümölcsöket, a kelkáposztát, a nyers mandulát és mogyorót, az avokádót, a lenmagot, a quinoa-t, a tofut és az indonéz tofut a tempeh-t.

Ezek azok az ételek, amelyeket sok ember nem fogyaszt rendszeresen, vagy soha nem is próbálták őket. Próbáld ki ezeket egyenként, nagyon egészségesek. Néhányuknál kell egy kis idő, hogy az ízüket megszokd, másoknál (mint a tofu és a tempeh) szükség van megfelelő fűszerezésre – nem kell, hogy íztelenek legyenek!

Adj egészséges összetevőket az ételeidhez.

Ha nem akarod megváltoztatni a teljes étrended, kezdj el egészséges anyagokat hozzáadni a mostani ételeidhez. Például, ha szoktál spagettit enni, próbáld ki pulykahússal vagy hús nélküli szósszal marhahús helyett. Adj hozzá egy kevés apróra kockázott kelkáposztát, répát és egy kis lenmagot. Ezt sok étellel megteheted.

Próbálj ki új nemzeti ételeket.

Ne tekintsd áldozatnak az étrended megváltoztatását. Gondolj rá úgy, mint egy élvezetes kaland. Szeretnél pár húsmentes napot tartani a héten? Próbálj ki néhány egészséges indiai, japán, thaiföldi vagy mediterrán ételt. Sok örömed lehet benne, sőt, akár az egész családnak.

Hagyd abba a dohányzást.

Rendben van, ez nem a legkönnyebb stratégia, de ez az egyik legfontosabb. 2005-ben hagytam abba a dohányzást, ez volt az egyik legjobb dolog, amit az életben valaha tettem. Egy hónap koncentrált erőfeszítést igényel, de megéri.

Először az étrend megváltoztatását kezdd el, csak utána a testedzést.

Az egyik legkönnyebb mód, hogy elkezdj egészséges életet élni az étrend megváltoztatása — például meglehetősen könnyű némi gyümölcsöt és zöldséget csempészni az ételeid közé, esetleg kicsit visszafogni az édességek fogyasztását. Az edzéseket elkezdeni valamivel nehezebb és több összpontosítást kíván, és az eredmény sem látszik olyan gyorsan. A dolog másik oldala, hogy ha elkezdesz edzeni, ne engedd, hogy kifogásul szolgáljon az étrended lazításához, és azt egyél, amit akarsz — könnyű lenullázni a reggeli futás előnyös hatását azzal, hogy bedobsz egy sütit és leöblíted egy cukros kávéitallal.

forrás: zenhabits.net

Facebook Comments

Leave a Reply

You may also like

Mit csinálnál egy lakatlan szigeten?

A Lost-ot már egy ideje nem vetítik, de a lehetőség, hogy egy lakatlan szigeten ragadhatunk, a legtöbb ember képzeletében még mindig fenyegetőnek tűnik. Ha a búbánatos repülőgéped egy napsütötte korallzátonyra vetődik a Csendes-óceán közepén, életben maradnál vagy meghalnál? Ki az, akit magad mellett szeretnél tudni akkor? Milyen tárgyak, eszközök lennének a leghasznosabbak?